wtorek, 23 września 2014

Dyniowy placek

Dyniowy Placek

Moje nowe odkrycie, bez którego nie mogę się obejść każdego dnia, dosłownie każdego... Jest to moja forma deseru, przekąski. Robię go dwa razy w tygodniu, żebym miała przynajmniej jeden kawałek na każdy dzień. 
Zaczerpnęłam pomysł z przepisu ze strony aiplifestyle.com



------------------------------------
Czas przygotowania: 30 min
Czas pieczenia: 25 min
------------------------------------
  

SKŁADNIKI:
  • 1/2 szklanki masła kokosowego* lub manny kokosowej
  • 1/2 szklanki oleju kokosowego
  • 1/2 szklanki mąki kokosowej
  • 1 1/2 szklanki rozdrobnionej dyni
  • 1 łyżeczkę cynamonu
  • 2 łyżeczki imbiru w proszku
  • szczypta soli morskiej
  • 2 łyżki miodu wielokwiatowego

-------------------------------------

INSTRUKCJA:
  1. Roztopić w rondelku olej kokosowy i masło kokosowe.
  2. Dodać 2 łyżki miodu, żeby się roztopiło, ale nie zagotowało.
  3. W misce wsypać mąkę kokosową, przyprawy, wymieszać.
  4. Dodać mus z dyni i tłuszcz z rondelka, może być ciepły.
  5. Zamieszać łyżką na gładką masę.
  6. Masa powinna odrywać się od łyżki, w razie potrzeby dodać jeszcze trochę mąki.
  7. Przenieść do foremki wyściełanej papierem do pieczenia.
  8. Piec 25 min w temp 170°C, ja piekłam w termoobiegiem.

I uzależnienie gotowe :).


Teraz gwiazdka * -  co to masło kokosowe. Oczywiście można kupić, najlepiej z nazwą bio, organic lub inny drogi produkt, który w tej diecie jest niezwykle istotny, bo Hashimoto nie lubi konserwantów, barwników i innych sztucznych dodatków, ale uwaga powinien być bez cukru. 
Ja proponuję tańszą wersję i równie pyszną. Czyli jak zrobić własne masło kokosowe?
Po pierwsze potrzebujemy wiórki kokosowe w ilości dowolnej,a po drugie blender (bardzo dobry blender) lub młynek. Mój blender nie podołał zadaniu, ale młynek uratował sytuację. 
Wiórki miksujemy do uzyskania gładkiej masy. Trochę to trwa, bo jednak co jakiś czas trzeba strącać wiórki ze ścianek, ale zadanie jest możliwe do wykonania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz