poniedziałek, 1 września 2014

Obiad Autoimmun-Paleo

ZUPA Z MARCHEWKĄ I SŁODKIMI ZIEMNIAKAMI 

Na obiad wybrałam zupę na słodko. Bataty dają intensywnie słodki smak zupy, przy braku słodyczy w diecie to sympatyczny zamiennik.  



---------------------------------------------
Czas przygotowania: 30 min
Czas gotowania: 45 min
---------------------------------------------

SKŁADNIKI:

  • 2 łyżki tłuszczu (ja użyłam smalcu)
  • 1 cebula
  • 7 ząbków czosnku
  • 1 łyżka świeżego tymianku
  • 2 szklanki (cups) marchewek (pokrojonych w dużą kostkę)
  • 4 szklanki (cups) słodkich ziemniaków (batatów, pokrojonych w dużą kostkę)
  • 4 szklanki (cups) domowego bulionu ( ja zrobiłam na kościach wieprzowych i warzywach)
  • 1 łyżeczkę soli morskiej
  • 15 dkg wieprzowiny ( ja wzięłam z łopatki)
  • 1 awokado
  • lubczyk, natka pietruszki lub kolendra do przystroju. 

----------------------------------------------

INSTRUKCJA:




  • W dużym garczku o grubym dnie rozpuszczamy tłuszcz i smażymy cebulę pokrojoną w kostkę, po czym dodajemy wyciśnięty przez praskę czosnek i mieszamy przez kilka minut.
  • Dodajemy marchewkę oraz słodkie ziemniaki i gotujemy przez następne 5 minut. Dodajemy bulion oraz sól i gotujemy przez 20 minut, dopóki warzywa nie zmiękną.
  • W między czasie smażymy mięso na patelni.
  • Kiedy warzywa będą gotowe dodajemy mięso do zupy, zostawiamy na ogniu jeszcze przez kolejne 15 minut mieszając.
  • Podajemy zupę z awokado oraz świeżymi ziołami.

    Przepis zaczerpnięty z autoimmune-paleo. Ja zamiast wołowiny użyłam wieprzowiny. Wg uznania.
  • Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz