niedziela, 11 stycznia 2015

Udko z kurczaka z frytkami z batatów

Po świętach wracam do poprawnego jedzenia. Przyznam, że się trochę rozbestwiłam i nawet gluten się zaplątał, ale laba się skończyła trzeba zaciągnąć pasa, i zacząć jeść tłusto i zielono :). 

W ostatnim czasie znowu popsuła się moja tarczyca. Nie wiem czy pisałam już, ale najwyżej się powtórzę. Na diecie 100% AIP, gdzie schudło mi się również sporo, spadło mi znacznie TSH, a FT4 przekroczyło GGN, FT3 stało nisko jak zwykle (bez zn.), czyli trzeba było obniżyć dawkę. Obniżyłam wraz z moim lekarzem o prawie 20% i po ponad miesiącu, w którym przeszłam przeziębienie i umiarkowany stres w pracy TSH przekroczyło mi 3, więc zwiększyłam dawkę. I właśnie teraz jestem na prostej do wyrównania  tarczycy i czuję, że jeszcze muszę trochę popróbować. 

Takie wahania nie są miłe, dlatego fajnie by było, żeby ktoś oprócz mnie kontrolował sytuację. A u lekarza wiecie jak jest. Dieta... Haha... Ech... Jak się Pani czuje? Średnio... A. A jak badania? Ok To jest ok.

Koniec narzekania. Trzeba zadbać o zdrowie jelit :D.

Tym razem chciałam zaproponować proste danie, bo banalnego kurczaka na smalczyku z niebanalnymi słodkimi frytkami. Na szczęście jeden z moich ulubionych dyskontów oferuje bataty w cenie ok. 6 zł/kg, więc mogłam sobie pozwolić na ten rarytas. Właśnie dzięki tej diecie doceniłam walory smakowe batatów, które stają się coraz bardziej popularne w Polsce. Zastanawia mnie, czemu ich nie uprawiamy u nas. Może gleba, a może za małe zainteresowanie. A mnogość przepisów powaliła mnie. Na pewno coś jeszcze się u mnie pojawi.
Smacznego i spóźnione Szczęśliwego Nowego Roku!
  


------------------------------------
Czas przygotowania: 50-70 min                                                                                    na 2 porcje
Czas smażenia:  ok. 60 min
------------------------------------

SKŁADNIKI:
  • 2 udka z kurczaka (najlepiej od wiejskiej kurki)
  • 40 dkg pieczarek
  • 2 bataty
  • tłuszcz kokosowy
  • 70 g smalcu
  • ogórki konserwowe/ogórki kiszone
  • sól
  • pieprz

-------------------------------------


INSTRUKCJA:
  1. Udka umyć pod bieżącą wodą i osuszyć.
  2. Przyprawić solą i pieprzem z każdej strony.
  3. Następnie rozgrzać trochę smalcu na patelni.
  4. Mięso należy usmażyć na wolnym ogniu, aż się zarumieni ze wszystkich stron (ok. 15 min.), po czym przykryć pokrywką, zmniejszyć ogień i smażyć kolejne 40 min. od czasu do czasu (co ok. 10 min.) obracając kawałki kurczaka na drugą stronę.
  5. Pod koniec smażenia dolać trochę wody i dodać pokrojonych pieczarek.
  6. W między czasie na drugiej patelni lub w garczku rozgrzać olej kokosowy i usmażyć pokrojone w słupki słodkie ziemniaki.
  7. Podawać z ogórkami lub jakąkolwiek zieloną sałatką.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz