poniedziałek, 6 października 2014

Bananowe Ciasteczka

Słodkie jest mi bliskie, więc i tym razem razem dzielę się tym co lubię najbardziej i sprawia mi przyjemność. Kolejne dni spędzę z ciastkami z bananów, oczywiście bez dodatku cukru, bo banany same w sobie są słodkie i to jest piękne. Idealne rozwiązanie na dłuższe wyjście i nawet znajomi, którzy nie stosują żadnej diety chętnie wciągną przynajmniej jedno. 
Podnosi poziom cukru we krwi, więc trzeba uważać z ilością.   




------------------------------------
Czas przygotowania: 15 min
Czas pieczenia: 10-15 min
------------------------------------
  

SKŁADNIKI:
  • 3 banany średniej wielkości
  • 1/2 szklanki musu z jabłek (najlepiej własnych, niesłodzonych)
  • 2 łyżki tłuszczu (palmowego lub kokosowego)
  • 3-4 daktyle
  • 1/3 szklanki mąki kokosowej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • wanilia (kawałek z laski)
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1,5 łyżeczki soku z cytryny
  • 1/2 szklanki wiórków kokosowych
  • 2 łyżki drobno pokrojonych suszonych moreli
  • 2 łyżki małych rodzynek 

-------------------------------------

INSTRUKCJA:
  1. Połączyć blenderem banany, mus z jabłek tłuszcz i daktyle.
  2. Dodać resztę składników i zamieszczać łyżką.
  3. Masa ma być w miarę zwarta, żeby można było kształtować ciastka.
  4. W między czasie nagrzać piekarnik do temp 180°C.
  5. Uformować łyżką  ciastka na blaszce pokrytej papierem do pieczenia.
  6. Piec przez 10 min w piekarniku z termoobiegiem.
  7. Jak wystygną włożyć do lodówki, wtedy będą nieco twardsze.    

Inspired by paleoparents.

1 komentarz:

  1. Trafiłam na Twój blog przypadkiem, czytam od pierwszego posta i już stwierdziłam, że to blog dla mnie. Niedawno zdiagnozowano u mnie Hashimoto i wlaśnie przygotowuje sie po przejscia na diete. Swietne przepisy, oby tak dalej 😊

    OdpowiedzUsuń